.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور رئیس قوه قضائیه در آمل ؛
بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی برگزار شد
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش آیت جاوید ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی با اشاره به رفتارها و خلقیات این عالم ربانی، اظهار داشت: ایشان انسانی متواضع و با حسن خلق بود و از این جهت مورد توجه عامه مردم قرار داشت.
بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی برگزار شد

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز پوچی یکی مشکلات دنیای غرب است و در این دنیا فضا و بسته دیگری که در آن خدا و عشق به معنای معنوی باشد وجود ندارد.
 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی شب چهارشنبه در همایش آیت جاوید ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی با اشاره به رفتارها و خلقیات این عالم ربانی، اظهار داشت: ایشان انسانی متواضع و با حسن خلق بود و از این جهت مورد توجه عامه مردم قرار داشت.

وی تصریح کرد: یکی از صفات بارز ایشان عشق و عنایت بی‌حد به علم بود و این فکر که روزی نتواند تدریس و بحث علم داشته باشد برایشان دشوار بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز توجه به علم به همراه اخلاق و عمل از تأکیدات مورد توجه است، بیان کرد: از گذشته تا به حال توأم ساختن علم با عمل و اخلاق مورد تکریم قرار داشت و این مقوله برای ما مقوله‌ای حیاتی است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید براینکه در مغرب ‌زمین از یک برهه زمانی و یک دوره‌ای خاص کم‌کم خدا از بحث‌های علمی کنار رفت، اظهار داشت: حیات عمومی مردم به ادعای اینکه انسان محور ارزش‌ها است در این مقوله به خطر افتاد.

وی تصریح کرد: در این ارزش‌های لیبرالی انسان خودش انتخاب می‌کرد که چه خوب است و چه بد و این شد که بشر خدا را رها کرد و انسان محور شد.

لاریجانی افزود:‌ از این دوران به بعد وضعیت معنوی در مغرب زمین افول کرد و سیر تکامل به معنای علم مادی رشد داشت اما فقر معنوی در این کشورها بسیار محسوس بود.

وی ادامه داد: این شد که امروز در کشورهای غربی بسیاری از افراد به دنبال معنای زندگی هستند و چراهایی فراوانی به سراغ‌شان می‌آید.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: برخی چراها در این بزنگاه به سراغ انسان‌های غربی آمد و پرسش‌هایی که انسان با آن مواجه شد بحرانی را در غرب به پا کرد.

وی با اشاره به اینکه در مغرب زمین کتاب‌های زیادی در باب زندگی و اینکه چرا غرب به اینجا رسیده، نوشته شد، ادامه داد: در همه این نوشته‌ها این نکته بود که بعد از تکامل تکنولوژی که دنیای غرب را به اینجا رسانده حالا چرا باید دنبال معنای زندگی بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز پوچی یک مسئله مهم برای دنیای غرب است و در این دنیا فضا و بسته دیگری که در آن خدا و عشق به معنای معنوی باشد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بحران ارزش‌ها و معنا در مغرب‌زمین بحرانی واقعی است، تصریح کرد: افراد زیادی تلاش کردند این وضعیت را سامان دهند اما به نظر به معارف دینی ما این امر سامان‌پذیر نیست زیرا دنیای که خدا را رها کرده و به انسان به عنوان خالق ارزش‌ها می‌نگرد سرشار از منیت است و انسانی که خود را محور قرار می‌دهد راه بازگشت و اصلاحی ندارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه اگر انسان خود را می‌شناخت و دچار منیت نمی‌شد، با تکامل علمی وضعیت معنوی بهتری داشت، بیان کرد: اگر این امر رخ می‌داد دیگر مسائلی مانند آنچه آمریکا در ویتنام، عراق و افغانستان ایجاد کرد، رخ نمی‌داد.

وی با اعلام اینکه در این توهمات اگر پایش بیفتد ملتی را به فقر می‌کشانند و زنان و مردان را به سیطره خود درمی‌آوریم، افزود: در این رفتارها هیچگاه متوجه رفتارهای غیرانسانی خود نیستیم و این همان روحیه‌ای است که موجب می‌شود یک سرباز آمریکایی وارد خانه‌ای شده و 24 نفر را به گلوله می‌بندد.

وی با تأکید براینکه راه بشر رجوع به حق است، اظهار داشت: تنها راه اسلام است و اینکه برگردیم به اصلی که بودیم و باید ایمان و یقین داشته باشیم که زندگی مرحله‌ای به مرحله‌ای رفتن است و فناپذیر نیست.

به گزارش فارس آیت‌الله میرزاهاشم آملی پدر رئیس دو قوه علی لاریجانی و محمدصادق لاریجانی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.